Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Omdat wij tijdens een drukke service niet graag uit onze concentratie worden gehaald, willen wij u vriendelijk vragen om ons niet telefonisch te contacteren met een vraag.

Wij sommen de meest gestelde vragen hier voor u op, mocht u toch nog een andere vraag hebben, vragen wij u om een mailtje te sturen naar frituur.smoefelhuisje@gmail.com

 

Zijn we vandaag open?

De openingsuren vindt u terug op onze website.

Als daar een uitzondering op wordt gemaakt, of wanneer we in verlof gaan, wordt dit steeds op de website aangegeven. 

 

Waarom kan ik niet meer telefonisch bestellen?

Iedere seconde dat wij ‘aan de telefoon hangen’, is een seconde dat wij niet kunnen verder werken. Ons werk wordt onderbroken, we zijn de kluts kwijt, onze frietjes/vlees staan bruin te worden, we hebben de kassa nodig om de bestelling in te geven en onze wachtende klanten moeten dus langer wachten.

 

Waarom zou ik online bestellen?

De online klant geeft zelf hun bestelling in, wij krijgen het in de vorm van een bestelbon uitgeprint, we worden niet gestoord in ons werk EN er is tijd bespaard omdat dat al een klant minder is waarvan wij nog de bestelling moeten opnemen.

 

Krijgt de online klant voorrang?

NEEN! Absoluut niet! De online klant kan een richttijd kiezen dat hij/zij er wil om komen. Wij proberen dit uur zoveel mogelijk te benaderen, maar daar kan steeds een verschil op zitten.

Er is ook een beperking van het aantal bestellingen die online kunnen doorkomen. Wanneer je op vrijdagavond je bestelling doorgeeft om 18u30, is de kans dus groot dat het eerst volgende beschikbare uur 20u is of later.

 

Wat wordt er bedoeld met ‘zo snel mogelijk’?

Zoals het al doet vermoeden, ‘zo snel als mogelijk’. Staat er op het moment van jouw bestelling niemand te wachten? Dan krijg je onmiddellijk bericht dat je mag vertrekken. Staat er op het moment van jouw bestelling een rij tot buiten? Dan word je ‘onzichtbaar’ in de rij gezet alsof je op dat moment in de frituur zou binnen komen.

 

Waarom online bestellen, als ik nog steeds moet wachten?

Iedereen gaat gehaast door het leven. Je komt van je werk, je hebt de kinderen van ’t school opgehaald, de ene moet gaan voetballen, de andere naar de muziekles, onderweg wil je nog stoppen aan de bakker voor brood, er staat nog een heel huishouden op je te wachten… Niemand heeft de tijd of zin om drie kwartier te staan aanschuiven in de rij.

Door online je bestelling door te geven, kan je gewoon verder doen waarmee je bezig bent of je kunt gewoon lekker genieten van een filmpje in de zetel tot je een smsje krijgt dat je bestelling 10 minuutjes later zal klaarstaan.

 

Waarom moet ik een service kost betalen?

De service kost bedraagt 4% op het totaalbedrag van je bestelling.

Deze kost gaat niet naar ons, maar naar de externe firma die dit bestelplatform beheert.

De werkelijke kost ligt veel hoger, maar wij passen de rest bij, omdat we vinden dat wie online bestelt, helpt ons werk te verlichten.

Als je kijkt naar een pizza.be of takeway.com of deliveroo,… zal je merken dat dergelijke kosten overal worden aangerekend.

Dit bedrag heeft dus niets te maken met een voorkeursbehandeling of enige vorm van extra inkomen voor de frituur.

 

Ik wil online ‘zo snel mogelijk’ bestellen, maar het verspringt steeds naar een uur veel later.

Dit wil zeggen dat de online aan het maximum zit van zijn bestellingen tot het uur dat vermeld staat. Het vermelde uur is dan het eerstkomende beschikbare moment.

Men is aan het werken aan een verbeterde app, die alles vlotter zal kunnen laten verlopen, maar momenteel moeten we roeien met de riemen die we hebben, dus indien je graag je bestelling toch vroeger wil dan het aangegeven uur, dan kunt u aan het eind van uw bestelling een reactie nalaten ‘ASAP’ (as soon as possible). Wij houden daar rekening mee en proberen uw bestelling dan toch zo snel mogelijk te verwerken. 

Dit is mogelijks dan niet zo snel als anders, maar wel vroeger dan het aangegeven uur.

Let op! Vraag enkel ASAP als u onmiddellijk beschikbaar bent om je bestelling te komen halen!

 

Wat is de maximumcapaciteit van het online systeem?

Het online systeem laat momenteel 2 bestellingen voor afhaling toe per kwartier, dit om ervoor te zorgen dat we de klanten in de winkel nog even snel kunnen bedienen.

Toch, dit zal in de toekomst iets meer worden. 

 

Ik heb online besteld, maar ik ben niet zeker dat mijn bestelling is aangekomen.

Heb je een CORRECT GSM – nummer ingegeven en heb je een goede ontvangst op je gsm? Dan krijg je onmiddellijk een eerste sms die je vertelt dat wij je bestelling goed hebben ontvangen. Ook krijg je een overzichtje van je bestelling per mail. 

Heb je geen sms en ook geen email ontvangen? Dan is er vermoedelijk iets fout gelopen en geef je ons best een belletje of probeer het nogmaals.

 

Ik heb online besteld, maar het uur dat ik heb aangegeven, haal ik niet.

We vragen om situaties als deze zo veel mogelijk te vermijden door de tijd die je nodig hebt om tot hier te geraken ruim genoeg in te schatten. Moest het toch eens gebeuren dat je er niet op tijd geraakt, bel ons op tijd op en wij proberen het uur van je bestelling aan te passen.

 

Ik heb online besteld, maar ik wil graag iets bijbestellen.

Het kan al eens voorvallen, je hebt net je bestelling doorgegeven en plots komt er een vriend op bezoek en je wil graag iets bijbestellen.

Je kunt steeds een extra bestelling plaatsen en een reactie nalaten ‘hoort bij vorige bestelling van…’ of als het iets klein is, kan je ons gewoon bellen.

 

Ik bestel online en Ik heb een bon van een actie die ik graag wil gebruiken.

Of het nu van Joyn is of een fritkotactie of een bon uit de krant… ieder artikel waar je een bon voor hebt en je dus niet moet betalen, voeg je NIET aan je winkelmandje toe.

Je vermeldt gewoon in de reactie waar je recht op hebt.

Vb1, je wil graag de bitterballetjes opnemen met je Joyn kaart, voeg ze dan NIET toe aan je winkelmandje en laat een reactie na ‘extra bitterballen Joyn’ . 

Vb2, je hebt bent jarig geweest en je hebt een bon gekregen van 2 homemade menu’s aan de prijs van enkel de burgers, dan voeg je je 2 homemade burgers aan je winkelmandje toe en je vermeldt in de reactie ‘2 x burgermenu van verjaardag’.

Vb3, je hebt een bon van fritkotactie, een bicky burger aan €1

Je vermeldt in je reactie ‘extra bicky aan €1’ en we verrekenen die euro bij afhaling.

LET OP!  Artikelen die door jullie in het winkelmandje zijn geplaatst, kunnen wij er niet meer uithalen!